What is too friendly?

Sziasztok pipikék,

A héten beugrottam a Lush-ba, és azt hittem agyérgörcsöt kapok. Nem vagyok nagy rajongója a márkának, mivel kicsit úgy érzem, hogy jobb a marketing és a brand image, mint maguk a termékek, de a Snow Fairy tusfürdőt imádom. Sajnos csak ilyenkor lehet kapni, így decemberben meg szoktam ajándékozni magam egy közepes méretűvel.

Pic from lush.co.uk

Hey chickies,

I went to Lush this week and seriously thought, that I'll go mental. I'm not a big fan of them, since I feel like their marketing and brand image is better, than the actual products, but I love Snow Fairy shower gel. Sadly it's only available this time around, so every december I get myself one.



Mivel legközelebb az Allee van hozzám, így munka után oda mentem be. Nem egy nagy üzlet, mindkét oldalon polcok hada, középen pedig masszívan megrakott asztalok sorakoznak. Alapjáraton sem túl nagy a hely, de amikor arra jártam vásárlókból sem volt hiány, ehhez jött még a négy nagyon segítőkész eladó. Igen, a gondom velük volt, túlságosan is segíteni akartak. Értékelem, ha egy boltba belépve megkérdezik, hogy miben segíthetnek, de ha azt mondom, hogy köszönöm semmit, vagy köszi, csak nézelődök, akkor itt zárjuk le a dolgot. Most nem így volt. Valami hasonló játszódott le:

Én: Szia.
Eladó: Szia, segíthetek valamiben?
É: Köszi nem, már látom, amiért jöttem.
E: Jól van.

1 perc múlva, amikor látta, hogy épp szedem ki az egyetlen közepes méretű Snow Fairy tusfürdőt a kupacból.

E: Tudtad, hogy a Snow Fairy most már csillámtömbben is kapható, amit testápolóként használhatsz?
É: Köszi, de csak a tusfürdőért jöttem.
E: Ok.

1 perc múlva, amikor már a pénztárhoz álltam sorba megint odalépett és elkezdett valami terméket ajánlgatni, nekem pedig ismét csak annyi volt a válaszom, hogy mindössze a tusfürdőért jöttem. Ezek után szerencsére feladta, de a pénztárnál sem tudtam csak úgy fizetni, a kedves hölgy legalább 5 kérdést tett fel azalatt a nyúlfarknyi idő alatt míg ott álltam. 
Lehet én vagyok túl antiszociális, de esküszöm hülyét kaptam tőlük, és kedvem lett volna ordítani egyet. Úgy jöttem ki az üzletből, hogy milyen szerencse, hogy egy évig megint nem kell errefelé járnom. Rémes volt, ahogy megpróbáltak még ezerféle dolgot rámtukmálni, holott elég egyértelműen megmondtam, hogy csak egy dologért jöttem. Persze, ha olyan emberke megy be, aki kicsit tanácslatan, annak segítsenek, és ő biztos értékelni is fogja, de ha valaki jelzi, hogy nála ez most nem pálya, akkor szálljanak már le róla, mert pont az ellenkezőjét fogják elérni annak, amit szeretnének.
Azt is elhiszem, hogy nem könnyű eladóként dolgozni, hiszen megerőltető lehet minden nap emberek tucatját kiszolgálni, de ne próbálják már meg ugyanazt a sablon viselkedést ráhúzni minden vevőre. Esküszöm, ha kicsit olcsóbb lenne a szállítás, inkább rendelnék online. Na, de most van egy évem, hogy túl tegyem magam a traumán, reméljük jövőre nem érzem majd magam úgy, mint a nyuszi az éhes oroszlánok közt.


There is a plaza called Allee in Budapest, this one is pretty close to my office and my home, so I went to the Lush shop there. It's not very big to begin with, there is shelving on both walls, and tables with almost endless amount of products in the middle, so space is rare. Also, at the time I was there, there were a bunch of other customers in there, and the four sales persons. Yes, the story is about one of them. I appreciate friendly retail persons, who greet the customer and ask if they can help, but if the answer is no, thanks, or no, I'm just looking, then the conversation should end there. Well, this time it didn't:

Me: Hello.
Sales Assistant: Hello, can I help you?
M: No thanks, I can already see what I'm here for.
SA: Ok.

1 minute later, when I was just pulling out the only 250 g bottle of Snow Fairy out of the pile.

SA: Did you know, that there is also a Snow Fairy massage bar, which you can use as a body lotion?
M: Thanks, but I'm only here for the shower gel.
SA: Ok.

After that, when I was already inline to pay, she came up to me again, and started to talk about another product. My answer was again, that I only want the shower gel. She then walked away, and I thought finally, I can have my peace, but boy was I wrong. When it was my turn, the lady at the cashier asked me also like 5 questions, while I was paying.
Maybe it's me, but I left the shop feeling upset and relieved, that I don't have to come back for a full year. I was pretty clear, that I only want the shower gel, and found their behavior pretty rude, that they still tried to make me buy a baziollion other things. If someone needs help or advice regarding the products, then they will probably like, what the sales assistants do, but if someone goes in, says straight forward, what they want, and they still try to push the person into buying , than they'll will achieve the opposite of what their goal was.
I get it, it's not easy to work in retail, do deal with people on a daily basis, but don't behaive the same way with every customer. If someone needs help, help him, if someone doesn't, well leave him alone, it's not rocket science. I swear if delivery was a bit cheaper, I would go simply buy in the online store. Now I have one year to forget this horrible experience, and maybe next year I won't feel like the dinner among a pack of hungry lions.


babicsek

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése